torstai 1. toukokuuta 2014

Riisuttua asumista


Vuosi sitten muutimme mökille. Olin myynyt kauniin kotini, joka oli remontoitu suurella intohimolla juuri meitä varten. Pankki hermoili rahojensa puolesta - joten koti oli myytävä. Kiperän tilanteen olisi pelastanut uusi laina, mutta sitä ei enää pankkiirisedältä herunut. Vaihtoehdoksi jäi myymälän loppuunmyynti ja omaisuuden realisointi. Talvi oli elämäni raskainpia, jolloin tapahtui asioita aivan liian paljon. Näiden tilanteiden jälkeen minulla ei ollut enää mitään hajua, mitä seuraavaksi tapahtuu. 
Entinen koti

Halusimme muuttaa pois kaiken tapahtuneen keskeltä. Niinpä suuntasimme mökille, joka muuttui pikkuruiseksi kodiksemme ja latautumispaikaksi marraskuun loppuun saakka. Joku voi ihmetellä, miksi möin kotini enkä mökkiä. Olen sitä mieltä, että koteja tulee ja koteja menee. Mutta mökillä on tunnearvoa. Siitä luovun tarvittaessa, mutta vasta viimeisenä.

Viime kesän latautumispaikka

Viime kesä opetti meille sen, että olemme ainakin sopeutuvaisia. Elimme kuukausia parinkymmenen neliön asunnossa kodikkaasti. Siisteysintoilusta tuli turhaa ja ulkovessan käytöstä ja suihkutta elämisestä tuli ihan normielämää. Pieni puusaunamme lämpesi joka ilta, jonka jälkeen oli suloista käpertyä pehmoiseen petiin takkatulen hämyssä. Työmme takia kävimme Espanjassa kuukausittain, joten yhden viikon kuukaudessa olimme sivistyksen parissa. Se oli ihana kesä!

Suurin osa tavaroistamme, jotka kuuluivat 100 neliön asuntoomme, on ripoteltu sinne tänne. Tuo täysin turha rompe, on jossain odottamassa jonnekin siirtymistä. Olen pikkuhiljaa tullut siihen johtopäätökseen, että mikään omistamani tavara ei ole välttämättömyys hyvälle elämälle. Mitään en ole kovinkaan suuresti kaivannut. Minulta on viety lähes kaikki omistamisen halu kokemieni taloudellisten ongelmien keskellä. 


Nyt asumme pienessä kaksiossa ydinkeskustassa. Sohvan asemaa korvaa patja lattialla, jossa vierekkäin lekotellen katsellaan Emmerdalet ja uutiset. Yhtään turhaa tavaraa ei jemmoistamme ole tänne raahattu. Tai kai nyt joku turhuus on mukaan lähtenyt, mutta pääosin vain kaikki pakollinen. Aikanaan kalliit laatukalusteet, kirjahylly ja kirjoituspöytä myytiin viime kuussa, jotta saatiin rahaa laskujen maksuun. Mutta aika yllättävää kyllä, ei kirpase sitten yhtään! Ne massiivikalusteet olisivatkin olleet vain rasite siinä vaiheessa, kun lähtö uusiin seikkailuihin tulee.



Nykyisen asunnon tv-taso

3 kommenttia:

  1. Hei kaikki!
    Olen Elena Vasil, joka asuu tällä hetkellä Helsingissä. Olen leski tällä hetkellä neljän lapsen kanssa, ja olin jumissa taloudellisessa tilanteessa tammikuussa ja minun piti jälleenrahoittaa ja maksaa laskut. Yritin etsiä lainoja eri lainayrityksiltä sekä yksityisiltä että yrityksiltä, ​​mutta ei koskaan menestyksekkäästi, ja useimmat pankit hylkäsivät luottani. Mutta kuten Jumala olisi saanut sen, Jumalan MAN, yksityinen lainanantaja, joka antoi minulle 80 000 euron suuruisen lainan, esiteltiin yhteisyritykselle, ja tänään olen yrityksen omistaja ja lapseni tekevät hyvää tällä hetkellä, jos sinun on otettava yhteyttä mihinkään yritykseen, jossa viitataan lainan turvaamiseen ilman vakuutta, luottotarkastus, ei ole allekirjoittajaa, jolla on vain 2 prosentin korko ja paremmat takaisinmaksusuunnitelmat ja aikataulu, ota yhteyttä Dante Paolaan sähköpostitse: dantecooperativehelp@hotmail.com Hän ei tiedä, että teen tämän, mutta olen niin onnellinen nyt ja päätin antaa ihmisille enemmän tietoa hänestä ja haluan myös, että Jumala siunaisi häntä enemmän. Voit ottaa häneen yhteyttä sähköpostitse: dantecooperativehelp@hotmail.com pikaviestipuheluun tai whatsappiin / +35677926593

    Kiitos
    Elena Vasil

    VastaaPoista
  2. Hei kaikki, olen Taru Porista, Suomea ja haluan vain sanoa kiitollisen kiitoksen Dante Paola -osuuskunnan avulle vilpittömyydestä, avoimuudesta, läpinäkyvyydestä, totuudenmukaisuudesta, rakkaudesta ja tuesta lainavarojen saamisen aikana ja sen jälkeen. Olen ollut paljon läpi näiden huijareiden käsissä, ja aika ei salli minun sanoa kaikkea mitä kävin läpi vuonna 2018 verkossa vieraana tai saada lainavaroja kotiin saamiseksi täällä Suomessa, mutta Jumala vastasi rukoukset tuen ja rakkauden kautta herralta Dante Paolalta, joka omaksui minut ja ymmärsi kanssani alkuperäisestä epäilystäni ja epäkohteliaisuudestani huolimatta ja hänen hyvällä sydämellään ja rakkaudellaan olen nyt kodinomistaja hänen 2%: n korkolainavarojensa kautta ja olen luvannut levitä uutisia ja kertoa myös maailmalle, että siellä on edelleen aitoja ja harvoja hyviä online-lainayrityksiä, jotka voivat auttaa ja elvyttää myös kuivaa luuta, kuten olin vuonna 2018. Älä jätä kuuntelematta ja lukemassa tätä todistusta, koska tämä on todellinen elämää muuttava kokemus, ja jokaisen, joka tarvitsee tällaista kääntymistä, ei pitäisi epäröida tai epäillä sitä, koska olen todistanut ja vannon taivaan Jumalalle, että tämä tarina on todellinen ja myös tarina kokemuksestani heidän kanssaan. Katso heidät heidän sähköpostistaan, jos tarvitset rahoitusta! sähköposti: Dantecooperativehelp@hotmail.com, tai Voit ottaa yhteyttä häneen sähköpostitse: dantecooperativehelp@hotmail.com, jos haluat pikaviestin tai whatsapp / +35677926593

    Kiitos
    TARU

    VastaaPoista
  3. Hei kaikki ,
    Olen Tuija kotoisin Oulusta ja haluan vain sanoa kovan kiitoksen Dante Paola -osuuskunnan avulle vilpittömyydestä, avoimuudesta, läpinäkyvyydestä, totuudenmukaisuudesta, rakkaudesta ja tuesta lainavarojen saamisen aikana ja sen jälkeen. Olen ollut paljon läpi näiden huijareiden käsissä, ja aika ei salli minun sanoa kaikkea sitä, jonka olen käynyt viime kuukauden aikana verkossa vieraassa tai saada lainavaroja kotiin täällä Suomessa, mutta Jumala vastasi rukoukseni tien ja rakkauden kautta herralta Dante Paolalta, joka omaksui minut ja ymmärsi kanssani alkuperäisestä epäilystäni ja epäherkkyydestäni huolimatta ja olen hänen hyvällä sydämellään ja rakkaudellaan nyt kodinomistaja hänen 2%: n korkolainavarojensa kautta ja minulla on lupaus. levittää tätä uutisia ja kertoa myös maailmalle, että siellä on edelleen aitoja ja harvoja hyviä online-lainayrityksiä, jotka voivat auttaa ja elvyttää myös kuivaa luuta, kuten olin ennen. Älä jätä kuuntelematta ja lukemassa tätä todistusta, koska tämä on todellinen elämää muuttava kokemus, ja jokaisen, joka tarvitsee tällaista kääntymistä, ei pitäisi epäröida tai epäillä sitä, koska olen todistanut ja vannon taivaan Jumalalle, että tämä tarina on todellinen ja myös tarina kokemuksestani heidän kanssaan. Katso heidät heidän sähköpostistaan, jos tarvitset rahoitusta! sähköposti: Dantecooperativehelp@hotmail.com, tai Voit ottaa yhteyttä häneen sähköpostitse: dantecooperativehelp@hotmail.com, jos haluat pikaviestin tai whatsapp / +35677926593

    Kiitos
    Tuija

    VastaaPoista