keskiviikko 4. kesäkuuta 2014

Ongelmayksilö

Tänään on päänsärkysarjan 3. päivä. Onneksi se on viimeinen kipupäivä. Usein särky kestää tasan kolme päivää -  joskus neljä, mutta se on onneksi aika harvinaista. Eilen töiden jälkeen huomasin, että nyt se ilmotus, jota olin kauan pelännyt, oli saapunut. Olen nyt virallisesti maksuhäiriöinen. Melkoinen häirikkö tässä yhteiskunnassa. Ei onnistu enää asunnon vuokraus tuosta vaan, en pysty enää ostamaan osamaksulla, enkä saa luottokorttia enkä ehkä uutta vakuutusta. Eniten minua kirpasee tuo asunnonvuokraus asia. Ennen minulla oli omistusasunto, joten silloin ei olisi ollut mitään ongelmaa, mutta nyt kun asun vuokralla asunnon vuokrauksesta tulee paljon mutkikkaampaa. Ja se vakuutuksen saamisen kanssa voi tulla myös ongelmia, kun asunnon vuokraajalta vaaditaan kotivakuutus. Muut asiat ei kosketa minua, koska en haikaile omistamisen perään. 

Olen nyt yhteiskunnan ongelmayksilö. Minun pitäisi nöyristellä siellä sun täällä ja pyytää anteeksi olemassaoloani, koska olen epäonnistunut. Jos olisin ollut viisaampi ja varovaisempi olisin jättänyt yrittäjyyden ja omaisuuden hankkimisen elämässäni väliin. Mutta en ollut. Enkä lupaa, että kokeilunhaluni olisi taantunut, vaikka tällä hetkellä virta onkin pikkuisen vähissä. Tulen varmasti ottamaan riskejä elämässäni tämänkin romahtamisen jälkeen tavalla tai toisella. Tietysti olen viisastunut! Velkaa en enää koskaan ota - en pienintäkään. Tosin tänä päivänä pankit ei sitä niin avokätisesti tarjoakaan. Suuria en enää tavoittele, muuta kuin kokemusten osalta. Materiaa en tarvitse enkä halua.

Odotan mielenkiinnolla velkaneuvojalle pääsyä. Toivon, että saan taitavan asianhoitajan velkajärjestelyyn  - siis jos siihen edes pääsen. Mökin kanssa tulee olemaan melkoisen mielenkiintoiset kuviot. Ylivelkaisen ja ulosmitatun omaisuuden myynti voi osottautua haastavaksi. Kaiken lisäksi pankki on saanut siitä koko ajan omansa. Tietääkseni velkajärjestelyssä oleva henkilö ei saa velkaantua lisää. Mökin myynnistä minulle tulisi melkoinen summa veroja maksettavaksi, joita en pystyisi tuloillani hoitamaan. En kyllä yhtään tiedä miten tämä asia saadaan järjesteltyä. En jakasa enää tätä miettiä. Melkoinen soppa tulollaan...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti