sunnuntai 29. maaliskuuta 2015

Mikä ihmeen itseoikaisu?

Viikko sitten sunnuntaina ei voinut kadulla kävellä varpaitaan kastelematta taukoamattoman sateen vuoksi. Tänä sunnuntaina taas ihana auringonpaiste ja helle hemmoittelevat meitä. Yli viikon sateiden jälkeen on tullut taas kesä! Luonto on vehreää, niittykukat kukoistavat ja huumaava tuoksu täyttää tienoon. 

Perjantaina sain sähköpostiini mielenkiintoisen viestin. En edes täysin ymmärrä mitä viesti tarkoittaa, mutta varmaankin jotain sellaista, jota en uskalla ääneen edes toivoa. Odotan vastausta kyselyyni ko. viestin osalta. Mutta näin viesti meni:
"...Kesämökin ulosmittauksen osalta on suoritettu itseoikaisu. Päätös tulee postitse ja avaimet voi käydä noutamassa...."
Jos olet  aikaisemmin lukenut blogiani olet saattanut törmätä vuodatukseeni mökin ulosmittauksesta. Olen tämän menetyksen suhteen tehnyt hienoista surutyötä koko talven ja olen ollut jo valmis luopumaan pakopakastani. Ei minulle tullut edes mieleeni, että ulosmittaus on voitu tehdä virheellisesti. Toki asian suhteen olen rukoillut, että ulosmittaus toteutuisi kivuttomasti. Muuta en ole osannut edes toivoa. Ajattelin, että olen ansainnut kaiken menetyksen, eikä tästä voi neuvotella tai valittaa. 

Nähtävästi jostain syystä ulosottoviranomainen on oikaissut asian jotenkin. Miten? Sitä en vielä tiedä. Päätös menee Suomeen annettuun osoitteeseen. Mielenkiinnolla odotan mitä on päätetty. 

Ensimmäinen reaktio asian suhteen oli kiitollisuus. Minusta pidetään huolta. Uskon tämäkin olevan selkeää Jumalan johdatusta. Seuraavana ajattelin, että nyt voin laittaa mökin myyntiin itse. Sillä jos tilanteeseeni ei tule selkeää muutosta, minulla ei ole varaa mökkilainoja maksella. Mutta olipahan yllättävä muutos tilanteeseeni. Tämähän alkaa käydä mielenkiintoiseksi...

Kesämökkini ulosmittauksesta voit lukea vaikkapa seuraavista kirjoituksistani Maksuhäiriömerkintää odotellessa ja Turha murehtia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti