maanantai 8. kesäkuuta 2015

Paluu ruotuun

Pari päivää sitten itkin taas Espanjan ikävääni. En usko, että potisin näin järetöntä eroahdistusta, jos tietäisin, että palaan syksyllä takaisin. Nyt olen saanut ajatukseni selkiintymään ja tiedän, että olen Suomessa tiiviisti siihen saakka, kunnes saan haettua velkajärjestelyyn ja saan siitä toivottavasti puoltavan päätöksen. Tavoitteeni on nyt saada pidempiaikainen kokopäivätyö, että pääsen jossain vaiheessa edes yrittämään velkajärjestelyä. Se olisi ainoa tae siihen, lottovoiton ohella, ettei velkavankeus jatkuisi elämäni loppuun saakka. 

No mutta siinä vollottaessani, sain yllättäen puhelun johon vastatessani pyyhin vielä nenääni tunteenpurkauksen jälkeen. Pomoni soitti ja kysyi olenko kiinnostunut äitiysloman sijaisuudesta kesäpestini jälkeen? Ajatukseni heitti melkoista häränpyllyä. Vasta olin ryntäämässä takaisin Espanjaan tunteen kuljettamana ja nyt saisin tuottoisan jarrun tälle ryntäyksen tarpeelleni. Järki peliin! Vastasin tyynesti, että kiinnostaa kyllä. Työni tuossa pikkukylässä jatkuisi siis pidemmän aikaa. Olen iloinen ja hämmentynyt yhtä aikaa. Hyvä ja ei hyvä. Järki vastaan tunteet. Järki saa mennä nyt tunteen edelle, koska olen ymmärtänyt, että nyt on maksun aika. Sain levätä ja nauttia huolettomasta elämästä Espanjassa viime talven. Nyt palaan ruotuun. Koen kyllä taas melkoista Jumalan johdatusta tässä pelissä nimeltä elämä. 

Tällä viikolla käyn kirjoittamassa vuokrasopimuksen pikkuasuntooni ja lisäksi minulla on aika myös pankkiin vakuutusasiaa varten. Lue lisää kirjoituksestani Paluu luottotiedottoman ahdinkoon. Varmaan mietimme pankkitädin kanssa myös maksukykyäni mökkilainan suhteen. Se on selvää, ettei palkan ulosmittauksen jälkeen sitä kykyä kovin paljon ole. Asia ei minua huoleta. Katsotaan mitä vaihtoehtoja pankilla on minulle tarjota ylivelkaisen mökin kohtalolle.

Asioilla on tapana järjestyä tavalla tai toisella. Tässä on vielä kesäkuun loppuun asti aikaa lomailla palellen Suomen kesässä uunia lämmitellen, jonka jälkeen astun työelämään pitkästä aikaa. Mielenkiinnolla odotan, mitä uusi elämänvaihe tuo tullessaan. Pääasia, että muutosta on tiedossa.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti